Η Sa-Roc κατάγεται απ’ τις νοτιοανατολικές γειτονιές της Washington, γειτονιές που όπως λέει η ίδια, χαρακτηρίζονται από “την φτώχεια, τον ιστορικό πλούτο ριζοσπαστικών κινημάτων και την επίμονη διατήρηση της αφρικανικής πολιτιστικής κληρονομιάς“. Με στίχο που πατάει σταθερά πάνω στην ιστορική εμπειρία των κινημάτων της μαύρης περηφάνιας των 60s-70s, η Sa Roc την πέφτει στο μισογυνισμό μέσα στο χιπχοπ και την μουσική βιομηχανία που τον τρέφει -και είναι από τα πιο δυνατά νέα μικρόφωνα που κυκλοφορούν στην από ‘κει πλευρά του ωκεανού.


SA-ROC/ END-US-TRY

[…]

Γιατί έχουμε πόλεμο / κάθε φορά που ένας αδερφός αποκαλεί κάποια καριόλα ή πουτάνα /
Τώρα πες μου αν μπαίνω πολύ στα βαθειά /
δε θα ‘θελα να πνίγεις, απλά επειδή δεν μπορείς να μ’ ακολουθήσεις /
σ’ αυτά που λέω κι αυτό επειδή το μυαλό σου κοιμάται /
κινήσου λίγο πιο γρήγορα τα πόδια σου έχουν σαπίσει /
Γιατί προσβάλλεσαι τόσο που σου μιλάω; /

Εγώ είμαι αυτή που την αντιμετώπιζετε σαν αντικείμενο εσύ κι η ομάδα σου /
λες πως μπορώ να κάνω μόνο “ερασιτεχνικό” ραπ /
κι ότι αν θέλω να χωθώ κανονικά στη φάση δεν μπορώ να προχωρήσω με το conscious (συνειδητοποιημένο) στυλ μου 

χαζεύεις το στήθος μου κι ύστερα με λες πουτάνα/
Μήπως γι’ αυτό αισθάνεσαι υποχρεωμένος να φωνάζεις ότι δεν είσαι γκέυ;/
[…] Περπατάς με το κεφάλι κάτω, φοβάσαι να κοιτάξεις, πες μου πως αυτό δεν είναι ανασφάλεια/

Φαντάζομαι πως σίγουρα διάφοροι θα πούνε/
“Απλά τα έχει πάρει γιατί δεν την παίζουν στο ραδιόφωνο”/
Κι είναι αλήθεια πως έχω θέμα με τους dj που δεν προωθούν το ευφυές ραπ/
κι επιμένουν να προωθούν άσχετα, ανόητα ραπς/

και ξέρω πως υπάρχει λόγος που η φάση εξελίσσεται έτσι/
κι αυτός είναι οι δισκογραφικές εταιρίες/
τα “αόρατα χέρια” που ρυθμίζουν τα ραδιοκύματα/
και θέλουν να αναπαράγουν μοντέρνους σκλάβους/
θα πεις “ωχ πάλι αρχίσανε να το παίζουν συνειδητοποιημένοι”/
με ξαφνιάζει η ξύλινη συνείδηση σου/
φτύνεις ρίμες για το ωραίο σου swag/
όμως δεν ήξερες χριστό για τον πόλεμο στο Σουδαν/
κι έπρεπε να πάνε εκεί πλούσιοι διάσημοι λευκοί/
για να μας δείξουν “τι φτωχοί που είναι οι κακόμοιροι οι αφρικανοί…”/
[…] Το κάνω για την κουλτούρα μου κι η μουσική βιομηχανία με μισεί γιατί ανεβάζω το στάτους/
Ποιοι είναι οι πραγματικοί εγκληματίες; Το FBI πάντως κατασκοπεύει εμάς/
Πρέπει να φέρουμε την δύναμη πίσω στους δρόμους εκεί που ζούμε /[…]

πρώτα εξελίσσομαι, μετά υπερισχύω.

SA-ROC & DAVID BANNER/ THE WHO?


SA-ROC/ TRUE MASTERY

(Για την ιστορία να σημειώσουμε πως το όνομα της Sa Roc αποτέλεσε κατά πάσα πιθανότητα ένας φόρος τιμής σε μια από τις πρωτοπόρες φυσιογνωμίες του χιπ χοπ, της Sha Rock, μέλος των θρυλικών Funky Four Plus One -της πρώτης μπάντας από το Μπρονξ που το υλικό της κυκλοφόρησε ευρέως από δισκογραφική εταιρία, πίσω στο 1979…)