Project Description

Antifa Community logo

Ανταπόκριση απ’την εκδήλωση «Η Ελλάς των δύο πολέμων και των τριών θαλασσών: η συμμετοχή της Ελλάδας στον πόλεμο – και γιατί μας αφορά»

Την Τετάρτη 8 Νοέμβρη του ’23,  μαζευτήκαμε στην κατάληψη Carthago και συζητήσαμε γύρω απ’το θέμα της συμμετοχής της Ελλάδας στον παγκόσμιο πόλεμο. Η πολιτική εισήγηση του antifa community προετοιμαζόταν αρκετό καιρό πριν τις 7 του Οκτώβρη. Από όταν, δηλαδή, το θέ(α)μα του πολέμου δεν πολυ-έπαιζε στα μήντια. Ωστόσο, όπως είναι φυσιολογικό, τόσο η εισήγηση όσο και η κουβέντα που την ακολούθησε διαπνέονταν από το «κλίμα των ημερών»: τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, τη σύγκρουση του Ισραηλινού κράτους με τις Παλαιστινιακές οργανώσεις, το σφαγείο της Γάζας.
Συμπληρωματικά λοιπόν της εισήγησης, παραθέτουμε κάποια πολιτικά συμπεράσματα με αφορμή κάποια σημεία της συζήτησης που  ακολούθησε:
    1. Τις εκδηλώσεις τις κάνουμε για να παρουσιάσουμε μία συλλογική πολιτική δουλειά. Όχι από κάποια ακαδημαϊκού τύπου κάψα αλλά από την ανάγκη τα πολιτικά εργαλεία που μας συντροφεύουν στις κόντρες απέναντι στο ελληνικό κράτος, απέναντι σε αφεντικά και φασίστες, να έχουν βάθος και να στέκονται καλά στα πόδια τους. Ένα βάθος που γίνεται όλο και πιο σημαντικό σε εποχές που η οργανωμένη σύγχυση και τα σοσιαλ-μηντιακά ποστ ατομικών περσόνων βασιλεύουν. Αυτή η ανάγκη είναι που μας οδηγεί στο να προβάλουμε χάρτες που δείχνουν, ανάμεσα σε άλλα, αγωγούς, καλώδια, σιδηροδρομικές γραμμές, πλωτά αιολικά πάρκα και τα ρέστα: ούτε γεωπολιτικοί αναλυτές θέλαμε ποτέ να γίνουμε, ούτε πολεμικοί ανταποκριτές. Κλωτσιές σε φασίστες και ρουφιάνους θέλαμε πάντα. Αυτό δεν έχει αλλάξει.

       

    2. Οι συμμαχίες μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών δεν είναι όρκοι αίματος. Με αυτή την έννοια, δεν βλέπουμε την ελληνο-ισραηλινή συμμαχία σαν μία απόφαση του ελληνικού κράτους να προσδέσει παντοτινά τη μοίρα του (και τη μοίρα των αφεντικών του) πάνω σε αυτή του ισραηλινού ή και το αντίστροφο. Ούτε, απ’την άλλη, βλέπουμε την όλη ιστορία ως μία ατυχή (ηθικά, στρατηγικά) συμμαχία, ώστε να αιτούμαστε «καμία εμπλοκή» του καλού μας κράτους.

       

      Αν το ελληνικό καπιταλιστικό κράτος είναι προσδεδεμένο σε ένα bloc συμμαχιών, είναι επειδή αυτό (ιστορικά) αποτελεί μία επιλογή των αφεντικών του, με πρώτους και καλύτερους τους εφοπλιστές. Αυτή δεν είναι μία σχέση εξάρτησης: το ελληνικό κράτος δρα εντός αλλά και εκτός της συμμαχίας με γνώμονα την αναβάθμιση της αξίας του οικοπέδου του και τις ιμπεριαλιστικές του βλέψεις. Αυτή η αναβάθμιση και αυτές οι βλέψεις, μπορεί και να έρχονται σε αντιπαράθεση με επιμέρους συμφέροντα συμμαχικών κρατών, όπως π.χ. της Κύπρου ή του Ισραήλ. Για να το πούμε πιο λιανά: μπορεί η συμμαχία με το Ισραήλ να δίνει τη δυνατότητα σε ελληνικά αφεντικά του κατασκευαστικού και ενεργειακού κεφαλαίου να κάνουν πολύ σοβαρές δουλειές πατώντας πάνω στο σφαγείο των Παλαιστίνιων, ενώ ταυτόχρονα ο ελληνικός μιλιταρισμός να επιδιώκει – εν μέρει εις βάρος του Ισραήλ – να παίξει όλο και πιο αναβαθμισμένο ρόλο προκεχωρημένου φυλάκιου της «Δύσης» στην ανατολική μεσόγειο.

       

    3. Το να στεκόμαστε στο πλευρό των Παλαιστίνιων, από εδώ πέρα που βρισκόμαστε, είναι για εμάς ζήτημα πολιτικών αρχών. Απ’τη μία, οι Παλαιστίνιοι και οι Παλαιστίνιες εδώ και δεκαετίες δέχονται πολιτικές απαρτχάιντ και εργασίας στα όρια της σκλαβιάς, μεθοδευμένη εξαθλίωση, φυλάκιση και εξόντωση από διαδοχικές κυβερνήσεις του κράτους του Ισραήλ και των εκεί φασιστών του. Και αυτό έχει μία συνέχεια μέσα στα χρόνια, που διαπερνάει όλες τις φάσεις του τωρινού (4ου) παγκοσμίου πολέμου καθώς και του προηγούμενου «ψυχρού» πολέμου. Απ’την άλλη, οι αγώνες των Παλαιστίνιων, που έχουν πάρει διαφορετικές μορφές μέσα στα χρόνια, δε μπορούν παρά να μας έχουν εμπνεύσει και να συνεχίζουν να το κάνουν: το κουράγιο, η ευρηματικότητα, το πείσμα της αντίστασής τους μέσα στα χρόνια, έχει προ πολλού ξεπεράσει τους υπολογισμούς των στρατόμπατων και των ειδικών τους για το πότε τελικά «λυγίζουν» οι άνθρωποι.

       

    4. Το να στεκόμαστε στο πλευρό των Παλαιστίνιων, επίσης, δεν σημαίνει ότι «είμαστε με» κάποιο bloc συμμαχικών κρατών – καπιταλισμών. Ακόμα και αν αυτό το bloc, με μεγαλύτερη ή μικρότερη ένταση, παριστάνει ότι έχει αγνό ενδιαφέρον για τους Παλαιστίνιους και τις Παλαιστίνιες – είτε γιατί αυτό ταιριάζει στους γεωπολιτικούς του τσαμπουκάδες, είτε γιατί είναι καλή μόστρα για το εσωτερικό των κρατών του, είτε και τα δύο.

       

      Να το πούμε και αλλιώς, χρησιμοποιώντας τα λόγια της αφίσας που κολλήθηκε από το antifa lab λίγο μετά την ρώσικη εισβολή στην Ουκρανία: «Ο πόλεμος δεν είναι ταινία, ούτε βίντεο γκέημ, ακόμα κι αν, προς το παρόν, τον παρακολουθούμε μέσα από οθόνες. Δεν βοηθάει να ψάχνουμε στους αρχηγούς των κρατών για θαρραλέους ηγέτες που υπερασπίζονται την ελευθερία ή για σατανικούς σκοτεινούς συνωμότες. Spoiler alert: Είναι όλοι τους καθάρματα, και πρώτα απ’ όλα οι δικοί μας – γιατί είναι αυτοί πρώτοι απ’ όλους που μας βλέπουν σαν αναλώσιμους.»

       

    5. Στην πραγματικότητα, αυτοί που πρώτοι απ’όλους αντλούν υπερηφάνεια από τους αγώνες των Παλαιστίνιων είναι οι Άραβες προλετάριοι ανά το κόσμο: από τα μαροκινά γήπεδα και τα γαλλικά προάστια, μέχρι τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τις γειτονιές της Αθήνας. Γι’αυτό και η antifa διαδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 11/11 πέρασε απ’τη Βικτώρια, την Αχαρνών και τα Πατήσια: ήταν ένας τρόπος να βάλουμε αυτήν ακριβώς την υπερηφάνεια πλάι στην αυτόνομη-εργατική-αντιφασιστική σκέψη και δράση ενάντια στο ελληνικό κράτος και τα αφεντικά του

Ομάδα εργασίας του antifa community

Μοίρασέ το!

όλα
αφίσες
διαδηλώσεις
εκδηλώσεις
δράσεις
κείμενα
έντυπο δρόμου